#PijeLokalne dla wsparcia polskich palarni.

#pijelokalne

Przed chwilą pisałem o akcji #WzywamyPosilki, wspierającą służbę zdrowia oraz osoby starsze i samotne. Dziś w polskim oddziale Specialty Coffee Association ruszyliśmy z akcją #PijeLokalne. Branża kawowa i gastronomiczna mocno oberwie przez pandemię COVID-19, ale w trudnych czasach my, jako klienci, możemy pomóc zminimalizować straty.

#PijeLokalne na wielu płaszczyznach

Rano poruszenie. Messengerowa grupa SCA zaczęła brzęczeć dziesiątkami powiadomień. Jest pomysł, żeby wesprzeć polskie palarnie kawy w trudnym czasie epidemii. Szybka burza mózgów i tak powstał projekt #PijeLokalne, który ma zachęcić Was, pijących kawę, żeby szczególnie teraz uzupełniając kawowe zapasy, zaopatrzyć się w którejś z polskich palarni.

pijelokalne

Krzysztof Barabosz i Paweł Murawski, event & communication coordinators /fot. M. Rzońca

Gospodarka to system naczyń połączonych i w dobie kryzysu jest to widoczne jak na dłoni. Każdego z nas w bezpośredni bądź w pośredni sposób to dotyka – mniejsza ilość zleceń, brak kontraktów, odwołane imprezy, zamknięte zakłady usługowe… Dlatego tak ważne jest, żeby niezbędne wydatki zmaksymalizować w lokalnym obrocie. A skoro tu jesteście, to wiem doskonale, że kawa jest jednym z niezbędnych dóbr w domowym budżecie.

Zebraliśmy kilkanaście polskich palarni pod jednym szyldem – #PijeLokalne. Zaproponowaliśmy także kilku sklepom internetowym dołączenie do akcji i specjalne promowanie lokalnych produktów. To kolejna płaszczyzna działania.

sca polska

Krzysztof Barabosz radzi… /fot. M. Rzońca

#PijeLokalnie obejmuje również kawiarnie. Wiele z nich zostało zamkniętych na czas epidemii, ale te, które działają, zachęcamy gorąco do wrzucenia na młynek czegoś z polskiej palarni i zaopatrzenie się w następne paczki u lokalnych dostawców.

Co to da?

Zdaję sobie sprawę, że w tabelkach palarni klient indywidualny, zwłaszcza nastawiony na kawę specialty, nie generuje największych przychodów. Jednak zaistniała sytuacja pozwala na wprowadzenie zmian w przyzwyczajeniach konsumenckich na przyszłość. A to od pojedynczych osób często znajduje się później w ich biurach i siedzibach. Znam przynajmniej kilka takich przypadków.

sca poland

Damian Czyżewski, główny koordynator SCA Polska… /fot. M. Rzońca

Ponadto, kiedy hurtowi odbiorcy kawy w czasie pandemii COVID-19 są zmuszeni ograniczać swoją działalność bądź zupełnie ją zamykać, nagle te mniej znaczące części przychodów zyskują na znaczeniu. Trzeba zminimalizować straty w maksymalnym, możliwym stopniu. Chyba zgodzicie się ze mną?

SCA Polska

Stowarzyszenie SCA Polska nie jest tylko po to, żeby organizować Mistrzostwa Polski. Zadaniem towarzystwa jest szerzenie świadomości kawowej i właśnie wspieranie polskiego rynku kawowego.

Nie omieszkaliśmy też indywidualnie spoglądać na Was z grafik, czy #PijeLokalne odpowiednio realizujecie…

marcin rzońca sca

Tak, koordynator ds marketingu, czyli ja, też zaglądam czy #PijeLokalne zagościło u Was. /fot. J. Jakubicki

Kto dołączył?

Nie skupiamy się tylko na firmach zrzeszonych w SCA. Chcemy, żeby klienci skierowali swoje kroki do polskich palarni i polskich, lokalnych sklepów po swoje ulubione produkty!

Paweł świderski sca

Smutny barista Paweł Świderski już nie musi być smutny, jeśli… /fot. M. Rzońca