Pomimo otwierania się kolejnych salonów kosmetycznych i fryzjerskich, branża beauty pozostaje nadal bardzo chłonna. To wynik bogacenia się społeczeństwa. Coraz częściej możemy sobie pozwolić nie tylko na zaspokojenie podstawowych potrzeb życiowych, ale także na zadbanie o urodę. To dlatego do stylizacji włosów i paznokci, do makijażu permanentnego czy do zabiegów na twarz i ciało, kolejki sięgają nawet wielu tygodni. Może to powodować złudne wrażenie niezwykle prostego wejścia na rynek. W rzeczywistości otwarcie kolejnego salonu kosmetycznego czy fryzjerskiego wymaga nie tylko znacznych nakładów inicjalnych, ale też skutecznego planowania. Sprawdź, o czym nie możesz zapomnieć, jeśli chcesz cieszyć się stałą obecnością klientek (i klientów).
Spełnienie wymogów formalnych – podstawowe kryterium
Zanim zaczniesz planować wszystkie przyszłe stylizacje i wzbudzające zachwyt posty w mediach społecznościowych, pozostań jeszcze przez chwilę na ziemi i zastanów się, czy masz możliwość spełnienia wszystkich wymogów formalnych. Branża beauty należy do tych szczególnie wnikliwie monitorowanych przez Sanepid, ze względu na potencjalne ryzyko dla klientów. To dlatego do rozpoczęcia działalności potrzebny jest zaakceptowany przez tę instytucję projekt salonu fryzjerskiego czy też kosmetycznego.
Nadający się do prowadzenia działalności lokal musi zapewniać bezpieczeństwo klientom oraz pracownikom. Szczegółowe kryteria dotyczą powierzchni pomieszczeń, ich wyposażenia, dostępu do instalacji sanitarnej i wodno-kanalizacyjnej, składowania odpadów i materiałów niebezpiecznych, jak również zapewnienia pracownikom miejsca do przerwy w pracy, niezbędnego np. do spożycia posiłku. Ze względu na dużą liczbę wymagań, warto skorzystać ze wsparcia podmiotu profesjonalnie zajmującego się sporządzaniem projektów technologicznych lokali.
Przygotowanie ciekawej oferty
Skomponowanie katalogu usług dostępnych w salonie beauty wymaga sporej rozwagi. Z jednej strony należy zapewnić wszystko to, czego standardowo szukają klienci. Z drugiej strony warto także zaoferować coś niestandardowego, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Nie obejdzie się bez rozeznania rynku, ale i bez odrobiny fantazji. Trzeba być na bieżąco z trendami, aby dotrzeć do jak najszerszej grupy docelowej.
Sprawdź, co mają do zaoferowania podobne salony funkcjonujące w najbliższej okolicy. Przejrzyj ich strony internetowe i profile w mediach społecznościowych. Zadzwoń do każdego z nich i dokładnie wypytaj o ofertę, terminy oraz ceny. Dzięki temu zdobędziesz informacje potrzebne do skomponowania własnych propozycji.
Ważne jest również samo miejsce prowadzenia działalności. Nie powinno być ono znacznie oddalone od najważniejszych punktów w miejscowości czy w dzielnicy. Wszyscy lubimy mieć możliwość załatwienia kilku spraw w jednym miejscu. Rozważ również opcję dojazdu do klientek z wybranymi usługami z oferty – znacznie zwiększy to atrakcyjność twojego biznesu zwłaszcza dla kobiet, które mają ciężko wyrwać się z domu.
Nowoczesne strategie reklamowe i marketingowe
Najczęściej pomijanym aspektem planowania działalności jest jego reklama. To duży błąd – w końcu trzeba jakoś poinformować klientki o nowym miejscu na mapie punktów beauty w mieście. A to dopiero początek – przecież musimy jeszcze nakłonić je do skorzystania właśnie z naszych usług.
Stara prawda mówi, że na reklamę można wydać każde pieniądze. Chodzi jednak głównie o to, aby była ona skuteczna. Jak zatem dotrzeć do potencjalnych klientów a jednocześnie nie przepalić budżetu na nieefektywne działania? Po raz kolejny warto przyjrzeć się rynkowym trendom.
Powoli odchodzi w zapomnienie reklama wielkoformatowa. Po pierwsze dlatego, że jest droga, a po drugie – ponieważ w natłoku billboardów i informacji coraz rzadziej zwracamy uwagę na ich treść. Potęgę stanowi oczywiście internet. Tutaj nie musimy docierać do wszystkich – możemy bardzo konkretnie sprecyzować naszą grupę docelową, ustawić budżet a nawet przeprowadzić testy A/B kampanii w celu szybkiego zweryfikowania ich skuteczności. Korzystaj też z mediów społecznościowych, stale przypominając o swojej aktywności.
Prowadzenie biznesu z branży beauty nie jest wcale takie proste, jak mogłoby się wydawać. Jednocześnie może on stanowić źródło ogromnej satysfakcji i samorealizacji, a także oczywiście dobrych pieniędzy. Wiele zależy od umiejętności i równie wiele od planowania. Starannie przemyśl i dopracuj każdy szczegół, aby cieszyć się sprawnie funkcjonującą firmą, generującą satysfakcjonujące obroty i zyski.
Artykuł sponsorowany